021-91004092 0912-1881481
شنبه تا پنجشنبه 7:30 الی 19:30
نرم افزار حسابداری
مشاروه خرید
استعلام قیمت آنلاین

نرم افزارهای حسابداری مبتنی بر وب

نرم افزارهای حسابداری مبتنی بر وب
توضیحاتی بر نرم افزارهای حسابداری مبتنی بر وب :

بارها شده است بدلیل عدم دسترسی به نرم افزار تحت شبکه که فقط روی کامپیوتر شما نصب بوده است ، از خیلی از کارهایمان جا مانده ایم ولی زمانی که نرم افزار حسابداری به حالت کلود یا تحت وب باشد دیگر فاصله نمیتواند شمارا از انجام کاری منع کند . در ماموریت  در شهر دیگری به سرببرید ، یا نیمه شب در خانه باشید میتواند با وارد کردن آدرس سایت در اینترنت مرورگرتان ، به هرآنچه که نیاز است دست پیدا کنید. یکی از مزیت هایی که هر نرم افزار حسابداری باید دارا باشد ، داشتن نسخه تحت وب است که خوشبختانه اکثر نرم افزار های بنامی که امروزه مورد استفاده مشتریان قرار میگیرند نیز این گزینه را دارا هستند ، امروز با تکیه بر نرم افزار های حسابداری مبتنی بر وب انسجام امور بسیار آسان و روان شده است .

نرم افزارهای حسابداری مبتنی بر وب

نسل جدید نرم افزار حسابداری cloud یا نرم افزار حسابداری آنلاین نیز شناخته می شود روی سرورهای از راه دور میزبانی شده است و داده هایی را که از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند فراهم می کند. داده های وارد شده به ابر ارسال می شوند ، جایی که اطلاعات پردازش می شوند و به کاربر باز می گردند. در دنیای پویا و پیچیده‌ کسب و کار امروزی بسیار مهم است که به وسیله‌ نرم‌افزار مالی مناسب که توانایی، قدرت و ساختار لازم را داشته باشد، بتوانیم صورت وضعیت مالی شرکت خود را به‌روز نگه داریم. به‌روز نگه‌ داشتن صورت‌های مالی از مهم‌ترین وظایف هر یک از شرکت ‌هاست و این کار باید با نرم افزارحسابداری صورت بگیرد زیرا با توجه به رقابتی بودن بازارهای داخلی و خارجی و از بین رفتن انحصار در بسیاری از کسب کار ها مدیران و صاحبان  نیاز به تصمیم گیری های دقیق و به موقه دارن با توجه به پیشرفت روز افزون فناوری در همه زمنینه ها انجام و ضروت استفاده به موقع و مناسب  از منابع  نیاز به تحلیل و گزارشدهی بسیار دقیق و منظم  است برای اجرای هر چه بهتر این امور نیاز به استفاده از نرم افزار و سخت افزار ها برای نتیجه گیری هر چه مطلوب تر پیش از پیش احساس میشود تا هم تا حد امکان از  شتباه ها و خطای های  انسانی کاسته  شود و هم در کمترین زمان و با هزینه کمتر و مطمعن تر انجام شود و به همین دلیل امروز نرم افزارهای مالی بسیاری با توجه به نیاز کسب کارها و مدیران به وجود امداند  نرم افزار های حسابداری باعث ایجاد تغییرات زیادی در امور حسابداری واحدهای تولیدی و تجاری شده و نیز موجب رونق و سود دهی بیشتر در بازار کسب و کارها شده است.

نرم افزارهای حسابداری مبتنی بر وب

به این فکر کنید که هنوز بعد از این همه مدت ، به جای استفاده از نرم افزار های مالی ، از ماشین حساب و یا چرتکه استفاده میکردیم ، چقدر زمان نیاز داشتیم اگر میخواستیم گزارشی معمولی را تهیه کنیم ؟ چقدر میتوانستیم به آن گزارش برای تصمیم گیری های آینده اطمینان کنیم؟

چقدر میتوانستیم به ماندگاری اطلاعات و عدم فراموشی آن ها باور داشته باشیم؟ امروزه تنها با چند کلیک ساده میتوان به این باور رسید که نرم افزار های مالی بازو های یک حسابدار توانا هستند . گزارشات تنها با چند کلیک و تنها با مشخص کردن بازه زمانی بدست می آیند ، گزارشات قابل اتکا هستند ، اطلاعات شما در نرم افزار های مالی با توجه به بکاپ هایی که هر لحظه از آن گرفته می شود کاملاً امن و مطمئن هستند.

نرم افزارهای حسابداری مبتنی بر وب

این روز ها نرم افزار های حسابداری بسیار مطرحی در بازارحسابداری موجود است . چندین مورد از این نرم افزار های مالی عبارتند از : نرم افزار حسابداری سپیدار ، نرم افزار حسابداری راهکاران ، نرم افزار حسابداری هلو ، نرم افزار حسابداری شایگان ، نرم افزار حسابداری قیاس ، نرم افزار حسابداری سیاق ، نرم افزار حسابداری رایورز ، نرم افزار حسابداری ابرستان و …

در حقیقت این نرم افزارها باعث آسان تر شدن و تسریع در امور حسابداری و مالی در زمینه های گوناگون کاربردی برای شرکت ها ، فروشگاه ها ، کارخانه ها و… می شود حسابداری یک فعالیت خدماتی است.

نرم افزارهای حسابداری مبتنی بر وب

اهمیتی ندارد وضعیت مالی شرکت شما چگونه است ، حجم فعالیت شما کم یا زیاد است ؟ به عنوان حقیقی کار میکنید یا حقوقی ؟ برای برنامه ریزی برای آینده مالی تان شما به نرم افزار های مالی نیازمند هستید چه بهتر که این نرم افزار های مالی که شما از آن استفاده میکنید از رده نرم افزار های حسابداری مبتنی بر وب باشد. اگر نرم افزار مورد استفاده شما نرم افزارهای حسابداری مبتنی بر وب باشد ، دیگر دغدغه و نگرانی بابت استفاده از نرم افزار حتی در راه دور نخواهید داشت .همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم با وارد کردن آدرس سایت مورد نظر در جستجوگر گوگل ، به هرآنچه نیاز است دست می یابید و کلیه اطلاعات شما با ذخیره شدن در بستر ابری ، جایگاهی امن می یابد.

نرم افزارهای حسابداری مبتنی بر وب

با پیشرفت علم حسابداری و ورود علم برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات و مرتبط‌ شدن این دو با هم نرم‌افزارهای مالی و حسابداری زیادی به وجود آمدند که می‌توانند به راحتی همه‌ امور مالی و حسابداری شرکت‌ها را تنها با وارد‌کردن اطلاعات دقیق و منظم انجام دهنداند و دیگر نیازی به آن همه اطلاعات روی‌ هم‌ انباشته شده و صورت‌های مالی در هم‌ریخته و بلاتکلیف نیست. تنها کافی است اطلاعات صحیح را به نرم‌افزار مالی یا نرم‌افزار حسابداری جامع خود بدهید تا تمام فعالیت‌های جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و خروجی‌های مورد نیاز را به شما بدهد. امروز نرم افزار حسابداری آنلاین با کاربری آسان، یک داشبورد آسان را به نمایش  می گذارد که گزارش کوتاه و سریعی از سلامت مالی شرکت بلافاصله پس از ورود به سیستم تدارک می‌بیند سیر رو به رشد استفاده از بستر اینترنت یرای استفاده انواع مشاغل اعم از تولیدی ،خدماتی ،صنعتی و بازرگانی  موجب پیشرفت و تکامل روز افزون نرم افزار های حسابداری تحت وب یا ابری شده است  به طوری که امروز به جرت میتوان گفت که شرکت ها و مجموعه های بسیار بزرگ و نامدار دنیا که در عرصه تولید و تجارت همیشه به دنبال بهترین ها  و امن ترین ها هستن دیتابیس خود را در بستر اینترنت تحت وب قرار داداند. با توجه به پیشرفت روز افزون صنایع نرم افزازی و سخت افزاری  نیاز بنگاه های اقتصادی  به امنیت بالای داده ها  و امکان دسترسی به آن در هر زمان و مکان  کاربرد استفاده از نرم افزار های تحت وب  حسابداری را دو چندان  کرده است  سیستم های حسابداری تحت وب یا ابری  مزایا و معایبی دارن که در زیر به چند نمونه از آن میپردازیم .

نرم افزارهای حسابداری مبتنی بر وب

مزایای نرم افزارهای حسابداری مبتنی بر وب

با داشتن یک نرم افزار حسابداری تحت وب در هر جای  که باشید و در هر زمانی تنها با دسترسی به اینترنت و کامپیوتر و یا لپ تاپ، گوشی موبایل و تبلت می توانید امور مالی خود را مدیریت نمایید. بدون آن که نیاز باشد حتما به سیستم پشت میز محل کار خود دسترسی داشته باشیم ، برای کسانی که مدام در حال ماموریت و جا به جایی هستند یا ماموران پخش و سفارشگیری گرم و سرد ، به راحتی بروی هر نوع وسیله هوشمندی اعم از گوشی ، تبلت و … استفاده کنند.

متصل شدن به سیستم بانکی و مالیاتی و بیمه

در نرم افزار های حسابداری ابری یا تحت وب  قابلیت اتصال دفاتر حسابداری به سیتم  بانکی، مالیاتی ، بیمه و … از اهمیت بیشتری  برخوردار است زیرا در گذشته ممکن بود مجبور به وارد کردن دستی تراکنش ها در نرم افزار دسکتاپ  یا آفلاین خود میشدیم. اما اپلیکیشن های حسابداری تحت وب و ابری امروزه این کار را برای شما به صورت اتوماتیک انجام می‌دهند. و میتوانند داده ها را مستقیما وارد نرم افزار های حسابداری انجام دهند تمام چیزی که نیاز به انجام آن داریم مطابقت دادن تراکنش ها و عملیات ها با تراکنش ها و عملیات حسابداری است. این فرایند بسیار دقیق تر و کاراتر و سریع تر  از روش قدیمی است.

نرم افزارهای حسابداری مبتنی بر وب

 

نرم افزارهای حسابداری مبتنی بر وب

پشتیبان گیری و امنیت داده ها

هنگامی که داده های مالی در حافظه ابری ذخیره می شود، دیگر امکان این که اطلاعات ضروری به خاطر آسیب دیدن درایو هارد کامپیوتر، نوسانات برق و یا سرقت و …. از دست برود وجود نخواهد داشت. داده‌ها در سرورهای خارجی برای شما ذخیره خواهند شد. تعداد گرفتن نسخه پشتیبان در میان استفاده کنند گان متفاوت است. بنابراین بابد گرفتن نسخه پشتیبان و یا بک آپ را در تصمیم گیری های به صورت منظم در نظر گرفته شود.در سیستم های مالی تحت وب غیر قابل نفوذ بودن در مقابل حملات سایبری و هک، ضمن تامین امنیت اطلاعات مالی شرکت ها٬ هزینه هایی که در این زمینه شرکت ها را دچار خسارت می کند را نیز کاهش می دهد.

ادغام با سایر ابزارهای مبتنی بر وب

هر کسب و کاری در نوع خود منحصر به فرد بوده و از تعداد بسیار زیادی ابزار برای پیش بردن امور به شکلی روان و پیوسته استفاده می‌کنند. ممکن است در کسب و کاراها  از نرم افزار های متفاوتی به غیر نرم افزار های مالی  برای مدیریت کارکردهای مختلف استفاده شود  و یا زمانی که کسب و کار شما به موفقیت و رشد دست می یابد شما ممکن است از ابزارهای دیگری برای مدیریت حجم کار اضافه شده استفاده نمایید. به صورت کلی هر چقدر کسب و کار شما از قابلیت انعطاف پذیری بیشتری برخوردار باشد بهتر و مفیدتر است و نرم افزار های حسابداری  مبتنی  بر وب انعطاف بیشتری برای ادغام  با سایر اپلیکیشن های مدیریت کسب و کار یکپارچه سازی دارند.

نرم افزار های مبتنی بر وب

نمای کلی از وضعیت مالی فعلی شرکت در زمان واقعی

مهمترین و کلیدی ترین مولفه تاثیر گذار در یک فرایند اقتصادی مولفه زمان است . دسترسی به اطلاعات مالی و منابع  قابل اتکا در زمان مناسب از ویژگیهای مهم یک نرم افزار حسابداری است که نرم افزار های تحت وب به راحتی دسترسی به داده های مالی در هر زمان و از هر کجا را دار هستند

همکاری آسان و آنلاین با تیم و مشاوران شرکت

یکی دیگر از مزایای این روش برای افرادی است که شعبات زیادی را تحت پوشش دارند که با داشتن نرم افزارهای حسابداری تحت وب می توانند اطلاعات مالی و مدیریت آن را به صورت یکپارچه در آورده و نیاز شعبات خود را در این زمینه برطرف نمایند. هم چنین در صورتی که در محل کار خود دارای چندین انبار از محصولات خود هستید برای سهل نمودن کار انبار داران و سایر افراد مرتبط نیز می توانید از این نرم افزار ها کمک بگیرید. بدون آن که نیاز باشد انبارداران به سیستم های بزرگ کامپیوتری و محل خاص برای دسترسی به آن نیاز داشته باشند. تنها با یک تبلت این نیاز و یکپارچگی بین انبار دارانتان در محل های مختلف نیز حفظ می گردد

کاهش زمان صرف شده برای ورود اطلاعات دستی

در صورت خرید و فروش محصولات و پرداخت به صورت آنلاین درگاه های پرداخت اینترنتی، اطلاعاتتان به صورت اتومات و خودکار در این نرم افزار ها ثبت خواهد گردید و نیازی به وارد کردن اطلاعات مربوط به خرید و فروش به طور دستی در سیستم های حسابداری خود نخواهید داشت.

نرم افزار های مبتنی بر وب

بروزرسانی خودکار و اجرای آسان وکاهش هزینه های نگهداری

بروز رسانی نرم افزارهای تحت وب  نیز از جمله دیگر قابلیت هایی است که در این شکل از نرم افزار ها اتوماتیک وار صورت می پذیرد و دیگر نگرانی بابت منسوخ شدن نسخه های نرم افزای به وجود نخواهد آمد و حذف هزینه های سخت افزاری ، نصب ، نگهداری ، مدیریت سیستم ، و خرابی سرور وعدم نیاز به متخصصین حرفه ای برای انجام عملیات پیچیده نصب، پیکربندی، راه اندازی، شکستن قفل از نظر سخت افزاری و نگه داری سیستم در این گونه از نرم افزار ها نخواهید داشت و کاربری آسان و عدم نیاز به آموزش های پیچیده و دشوار برای کار با این نرم افزارها نیز از جمله موارد حائز اهمیت استفاده از این نوع نرم افزار هاست و اجرایی بودن آن روی سیستم های مختلف، همان طور که پیش تر گفته شد از جمله انواع تبلت حتی مدل های ارزان قیمت آن، گوشی های موبایل با سیستم های عامل متفاوت (اندروید- ای او اس)، لپ تاپ و ..از مزایای نرم افزار های حسابداری تحت وب میباشد .

نرم افزار های مبتنی بر وب

معایب نرم افزارهای حسابداری مبتنی بر وب

به اشتراک گذاری داده های تجاری با شخص ثالث

هیچ گونه کنترلی در مورد اطلاعات مالی شرکت در کجای جهان این امکان وجود دارد روی سرور در هر نقطه از جهان باشد

بدون اتصال به اینترنت یاقطعی اینترنت ، دسترسی به نرم افزارهای مبتنی بر وب مقدور نیست

بسته به قوانین حقوقی کشور که داده ها در آن قرار دارد ، دولت ها می توانند داده های مشاغل شما را بررسی و حسابرسی کنند

محدودیت در سیستم عامل ها ، برنامه ها و گزینه های زیرساختی که برای کاربران آزاد است

به آسانی به عنوان نرم افزار حسابداری دسک تاپ قابل تنظیم ، تغییر و تنظیم نیست

بسیاری از سیستم های نرم افزاری حسابداری ابری نسخه پشتیبان تهیه داده ها را در رایانه کاربر ارائه نمی دهند

اگر حس میکنید توضیحات نرم افزارهای مبتنی بر وب که داده شد کافی نیست یا در بخشی از آن برای شما ابهام وجود دارد همواره میتوانید با مشاوران سایا سیستم ، مرجع تخصصی مشاوره خرید نرم افزار حسابداری تماس حاصل فرمایید و با کسب مشاوره بهترین گزینه را دریافت نمایید . همچنین میتوانید سایر مطالب ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید .

پاسخ بدهید

مشاوره رایگان