جابه جایی اطلاعات حسابداری  (کانورت نرم‌افزار حسابداری) 

در دنیای مدرن، سیستم‌های حسابداری دیجیتال، راهکاری کلیدی برای اداره امور مالی شرکت‌ها هستند.کانورت «Convert» داده ها یعنی چه ؟

اکثرا بیشتر اشتغال ها با توسعه و ترقی ،  با تغییر کردن خواسته هایشان ،به جابه جایی نرم افزار حسابداری  یا  انتقال داده های حسابداری از نرم افزار های قدیمی به نرم افزار های بروز و جدید می اندیشند ،  یکی از مشکلات  بزرگ در این راه جابه جایی اطلاعات حسابداری از نرم افزار قدیمی به نرم افزار جدید است که به این مرحله کانورت«Convert»داده ها گفته میشود .


چرا جابه جایی اطلاعات حسابداری از اهمیت بالایی  برخوردار است ؟

در نرم افزار های حسابداری ،به طور کلی همه ی آمارها و داده ها همانند اطلاعات مالی، مشتریان، تأمین‌کنندگان، تراکنش‌ها و گزارش‌های مالی، که هر کدام از این اطلاعات نقش مهمی در کسب و کار ها دارند . هرگونه نقص در انتقال آن‌ها می‌تواند پیامدهای زیر را ایجاد کند:

  1. نابودی یا از بین رفتن اطلاعات مالی: عدم دسترسی به سوابق مالی، مشکلاتی در محاسبات مالیات و حسابرسی ایجاد می‌کندو پیگیری امور مالیاتی دشوار تر می شود .
  2. اختلال در فعالیت‌های روزمره: کسب‌وکارها برای مدیریت امور روزانه به اطلاعات حسابداری نیاز دارند  ، شرکت‌ها برای پیشبرد کارهای روزانه به اطلاعات حسابداری متکی هستند.
  3. هزینه‌های غیرضروری: بازگرداندن داده‌ها یا ثبت دوباره آن‌ها باعث ایجاد مخارج اضافی می شود .

در نتیجه ، دقت و صحت در جابه‌جایی داده‌ها بسیار مهم است و نیاز به مهارت متخصصان دارد ، باید تحت نظر افراد مجرب صورت گیرد


مرحله ی کانورت اطلاعات چگونه انجام می‌شود؟

جابه جایی اطلاعات یا کانورت نرم‌افزار حسابداری دارای  مراحل زیر است:

-ارزیابی و مطالعه نرم‌افزارها

ابتدا باید روشن شود که نرم‌افزارهای مبدا و مقصد از چه نوع تکنولوژی‌هایی پشتیبانی می‌کنند. برخی از نرم‌افزارها قابلیت ارائه خروجی اطلاعات در فرمت‌های متنوع (مثل اکسل یا SQL) را دارا هستند، اما برخی دیگر چنین امکاناتی را ندارند، و در این زمینه محدودیت هایی نیز دارند.

-ایجاد  نسخه امن از داده ها 

قبل از انجام هر گونه عملیات، باید از داده‌های نرم‌افزار قدیمی یک کپی امنیتی کامل تهیه شود تا در صورت وقوع هر مشکلی، اطلاعات اصلی محفوظ بمانند.و اطلاعات اصلی در دسترس باشند .

-بازیابی داده‌ها

اطلاعات از نرم‌افزار اولیه با استفاده از ابزارهایی مانند اکسل (Excel) یا SQL بازیابی می‌شوند. این فرآیند نیازمند دقت بالاست تا از حذف اطلاعات جلوگیری شود ،توجه کنید دقت بسیار مهم است تا هیچ اطلاعاتی از بین نرود .

-اصلاح و ویرایش داده‌ها

اطلاعات در این مرحله بررسی می‌شوند و خطاها یا ورودی‌های تکراری حذف یا اصلاح می‌گردند، مانند مشتریان و تراکنش‌های تکراری.

-تبدیل فرمت اطلاعات

داده‌های به‌دست‌آمده نیاز دارند تا به فرمت مورد پذیرش نرم‌افزار جدید تغییر یابند. این کار ممکن است حاوی تغییر قالب فایل‌ها، سازمان‌دهی دوباره داده‌ها یا اضافه کردن جزئیات جدید باشد.

-انتقال داده ها به سیستم جدید

پس از انجام انتقال ، داده‌ها در نرم‌افزار جدید بارگذاری می‌شوند. نحوه انجام این کار به قابلیت‌های سیستم بستگی دارد و می‌تواند دستی یا خودکار باشد

-بررسی و تایید صحت

پس از جابه جایی،  صحت و کامل بودن اطلاعات بررسی می‌شود تا خطایی در فرآیند واردسازی رخ نداده باشد.

بعد از جا به جایی ، اطلاعات مورد بررسی قرار می‌گیرند تا مطمئن شویم تمام اطلاعات به درستی ثبت شده و چیزی از دست نرفته است.


شیوه‌های جابه‌جایی اطلاعات:

-جابه‌جایی از طریق اکسل
این روش برای نرم‌افزارهایی که از فرمت اکسل پشتیبانی می‌کنند مناسب است. در این فرآیند:
اطلاعات از نرم‌افزار اولیه به شکل فایل اکسل خروجی گرفته می‌شوند.
فایل‌ها بازبینی، بررسی، تصحیح و مرتب‌سازی می‌شوند.

سپس فایل‌های اصلاح‌شده در نرم‌افزار مقصد بارگذاری می‌شوند.

-جابه‌جایی داده‌ها از طریق پایگاه داده با SQL

برای سیستم‌هایی که پایگاه داده دارند، انتقال داده‌ها با استفاده از SQL انجام می‌گیرد. این روش برای نرم‌افزارهای پیشرفته و حجم بالای اطلاعات بسیار مناسب است. در این فرآیند:

اطلاعات مستقیماً از پایگاه داده اصلی گرفته می‌شوند، اصلاحات لازم روی جداول و داده‌ها انجام می‌شود، داده‌ها به پایگاه داده نرم‌افزار مقصد منتقل می‌شوند.


چرا باید جابه جایی اطلاعات را به متخصصین بسپارید؟

جابجایی اطلاعات یک مرحله پر از پیچیدگی و پر چالش می باشد که به دلیل ظرافت و دشواری آن، به تخصص و تجربه نیاز دارد،  برخی از مهم‌ترین دلایل برای استفاده از خدمات حرفه‌ای در این حوزه عبارتند از:

  • صرفه جویی در زمان : تیم‌های ماهر عملیات انتقال را به طور سریع و دقیق انجام می‌دهند.
  • جلوگیری از اشتباهات: آگاهی از مشکلات احتمالی و توانایی رفع آن‌ها به جلوگیری از خطاها کمک می‌کند.
  • پشتیبانی مداوم: در صورت بروز چالش‌های آینده، متخصصان آماده ارائه کمک هستند

بهترین گزینه سایا سیستم …

در سایا سیستم، ما با همکاری گروهی از کارشناسان ماهر و باتجربه،خدمات جابه جایی اطلاعات بین نرم افزار های مختلف حسابداری را انجام میدهیم  ، ویژگی های خدمات ما مانند …

دانش تخصصی در نرم‌افزارهای مختلف حسابداری

ما با سیستم‌های پرطرفداری مانند هلو، سپیدار، پارمیس، کاریا حساب و دیگر نرم‌افزارها آشنایی داریم و امکان انتقال اطلاعات به نرم‌افزار موردنظر شما را فراهم می‌کنیم.

استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز

فرقی نمی‌کند داده‌ها از طریق اکسل جابه‌جا شوند یا SQL، ما با استفاده از پیشرفته‌ترین روش‌ها و ابزارها، انتقالی دقیق و سریع را تضمین می‌کنیم.

صرفه جویی در هزینه «هزینه های رقابتی »

ما پشتیبانی  و وظایف خود را مطابق با توان مالی شما با کمترین هزینه انجام میدهیم ، و موثرترین و بهترین گزینه را معرفی میکنیم.

پشتیبانی کامل

بعد از جابجایی اطلاعات تیم پشتیبانی ما در کنار شما خواهد ماند تا در صورت ایجاد مشکل، به رفع آن بپردازد.و شما را راهنمایی کنند .


تیم پشتیبانی سایا سیستم با چه نرم افزارهای حسابداری کانورت انجام میدهد؟

تیم پشتیبانی ما همه نرم افزار هایی که قابلیت دریافت اطلاعات از طریق اکسل را داشته باشد عملیات کانورت را اجرا مینمایید، از جمله نرم افزار های حسابداری که چنین قابلیتی دارند میتوان به نرم افزار حسابداری سپیدار، هلو ، کاریاحساب، تدبیر، پیوست ، پارمیس و … اشاره نمود.


نتیجه گیری 

جابه جایی اطلاعات میان نرم‌افزارهای حسابداری برای مشاغل هایی که قصد دارند از سیستم‌های پیشرفته‌تر و به‌روزتر استفاده کنند، امری ضروری است. با این حال، اجرای نادرست این فرآیند ممکن است چالش‌ها و مشکلاتی به همراه داشته باشد. اما با اعتماد به تیم متخصص سایا سیستم، می‌توانید اطمینان داشته باشید که داده‌های شما با دقت بالا و امنیت کامل جابه‌جا خواهند شد.

نکته ی طلایی

چنانچه به کمک یا خدمات جابه جایی اطلاعات نیاز دارید، برای دریافت مشاوره یا خدمات جابه جایی ،همین لحظه با کارشناسان ما تماس بگیرید و از دانش و تجربه ما استفاده کنید….

مشاوره رایگان