021-91004092 0912-1881481
شنبه تا پنجشنبه 7:30 الی 19:30
نرم افزار حسابداری
مشاروه خرید
استعلام قیمت آنلاین

اولین نرم افزار حسابداری | تاریخچه نرم افزار حسابداری

امروزه با پیشرفت تکنولوژی نرم افزارهای حسابداری هم توسعه یافتند، این ابزارهای حسابداری کمک بسزایی به شرکت‌ ها و سایر واحد های اقتصادی می نمایند ، اما در این مقاله قصد داریم به تاریخچه نرم افزار حسابداری در کشور عزیزمان ایران صحبت نماییم، اولین نرم ‌افزار حسابداری در ایران توسط آقای منصور بروجردیان در سال ۱۳۶۸ تولید و عرضه شد. ایشان با لقب  (پدر نرم‌افزار حسابداری در ایران) شناخته می شود. وی اولین فردی بود که نرم افزار حسابداری در ایران طراحی و برنامه نویسی. نرم افزارهای بسیار قدرتمند و یکپارچه ایشان می‌توان به (پدیده) و (پارسا ۲۰۰۰) اشاره کرد که از کارهای زیبا و بی نظیر این استاد بزرگ بوده. نرم افزارهای حسابداری بر پایه نیاز شرکت ها و موسسات تولید و توسعه یافته اند. این نرم‌افزارها کمک شایانی در صرفه جویی در وقت و هزینه شرکت ها داشت، همچنین ناگفته نمایند نرم افزار حسابداری هلو هم یکی از نرم افزار های حسابداری قدیمی کشور می باشد که کمک شایانی به پیشرفت حرفه حسابداری نموده است.

در گذشته حسابداری برای صدور سند های مالی، از روش دستی و صدور اسناد کاغذی عمل می کردند این روش برای آنها بسیار زمان بر و پر هزینه بود که با استفاده از سیستم این عملیات تغییرات گسترده ای در خود دید و باعث گردید سرعت کار حسابداران در وارد کردن اطلاعات و گزارش گیری به طور تعجب آوری بالا رفت. البته ناگفته نماند که زمان بسیاری برد تا اداره دارایی نرم افزار های حسابداری را به رسمیت بشناسند و اجازه ارائه دفاتر شرکت ها در قالب نرم افزار حسابداری صادر نماید.

تاریخچه نرم افزار حسابداری در ایران

یکی از قابلیت های این نرم افزارها دسترسی به ماژول گزارش گیری خودکار از بدهکاران و طلبکاران، سود و زیان، تعداد موجودی ها و حساب مشتری بود که این کار هم به حسابداران در انجام سریع کارها کمک می نمود.

مهمترین مزایای این نرم افزار ها دقت بالا در وارد کردن اطلاعات نسبت به روش سنتی بود که البته تا زمانی که حسابدار اطلاعات درست را در برنامه وارد می کرد و مثل نرم افزار های حسابداری این روز ها از قدرت تشخیص خطای بالای برخوردار نبودند.

رفته رفته زیر سیستم ها به نرم افزار های حسابداری اضافه گردید، به طوری که شرکت ها میتوانستند همزمان حقوق و دستمزد، صورتحساب، وام ها و دارایی های شرکت را مدیریت کنند یا و حتی از داخل نرم افزار با مشتری در ارتباط باشند.

اولین نرم افزار حسابداری در ایران

راحتی استفاده از این برنامه ها بسیار کمک کرد تا مشتریان به صورت آنلاین به مدارک اطلاعات و داده ها دسترسی داشته باشند و یا آنها را با مشاوران خود به اشتراک بگذارند.  و شرکت ها با این نرم افزار ها به طور خودکار داده های خود را در امور حسابداری و قوانین حسابداری به روز رسانی می کنند و همینطور از راه کارهای جدید در امور حسابداری با خبر می گردیند.

و با استفاده از این ابزارها در وقت و هزینه خود صرفه جویی می کردند چرا که این نرم افزار ها به این قابلیت را به شرکت ها میداد که به صورت الکترونیک کارهای حسابداری خود را انجام نمایند و آنها را به صورت آنلاین با مشتری خود به اشتراک بگذارند.

شرکت ها دیگر می توانستند به صورت آنلاین کارهای بانکی خود را انجام دهند و دیگر به صورت شخصی به بانک ‌ها مراجعه نمی کردند.

اولین نرم افزار حسابداری در ایران

در گزارش هایی که حسابداران به صورت دستی انجام می داند این مشکل وجود داشت که حسابدار ممکن بود اطلاعات یا برگه های گمشده را فراموش کند اما با استفاده از یک نرم افزار حسابداری تمامی اطلاعات را ذخیره می نمایند و هر جا نیاز بود به آنها دسترسی داشته دارند، این امر به موسسات و شرکت های بزرگ که در آنها اطلاعات بسیار زیادی جا گرفته کمک میکررد؛ البته در کنار مزایای نرم‌افزار های حسابداری کاستی هایی هم وجود داشت و دارد که در مقاله های قبلی به آن پرداختیم،

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان خبره مشاوره خرید نرم افزار حسابدرای سایا سیستم تماس حاصل فرمایید.

پاسخ بدهید

مشاوره رایگان