طبق قانون سامانه مودیان تمامی مشاغل های حقوقی و حقیقی که مالیات می دهند مشاغل های صنفی و غیر صنفی موظفند در سامانه مودیان ثبت نام کند.
یکی از ویژگی های خوب سامانه مودیان ثبت نام راحت و سریع می باشد، برای ارسال فاکتور به سامانه مودیان، مودی نیاز به یک واسط دارد تا بتواند فاکتورهای خود را به سامانه ارسال کند.
ما قصد داریم امروز با یک نرم افزار سامانه مودیان جامع و کامل با قیمت مناسب آشنا کنیم تا بتوانید هر ساعت از شبانه روز توی هر مکانی که بودید فاکتورهای خود را به راحتی داخل سامانه ثبت کنید.
مزایای نرم افزار سایا سیستم
- امکان استفاده در ۲۴ ساعت شبانه روز
- دارای پشتیبانی آماده و هوش مصنوعی
- انواع خروجی اکسل
- ارسال گروهی
- استعلام تجمیعی
- استعلام بعد ارسال
- امکان تغییر وضعیت
- امکان ثبت فاکتور اصلی ابطالی اصلاحی برگشت از فروش
- امکان نصب روی دسکتاپ روی موبایل هم روی لپ تاپ
- کاربری بسیار ساده ه همه افراد به راحتی می توانند استفاده کنند
- امکان ارسال انواع فاکتورهای فروش پیمانکاری و عادی و بلیط هواپیماها و ارزی و طلا و جواهرات و غیره
- با توجه به خدماتی که ارائه می دهد قیمت بسیار مناسبی دارد
آموزش ارسال فاکتور به سامانه مودیان با نرم افزار سایا سیستم
قدم اول وارد لینک نرم افزار شوید و بر روی ورود و عضویت بزنید ابتدا باید شماره را وارد کنید و با کد ارسال شده ۴ رقمی وارد شوید،می توانید بعد از ورود با پیامک ، رمز بذارید و با رمز وارد شوید.
قدم دوم بعد اینکه طبق نیازتون خرید انجام شد به پشتیبانی پیام بدید برای صفر تا صد راه اندازی ، فقط دقت کنید که نوع دسترسی فعال باشه اگر فعال نیست به پشتیبانی اطلاع بدید براتون فعال کند ، پشتیبانی راهنماییتون می کند که کارپوشه سایت مای تکس را باز کنید و کد انی دسک بفرمایید. بعد اینکه شما کد انی دسک را فرستادید تیم پشتیبانی در ۵ الی ۸ دقیقه شرکت را تعریف به کارپوشه وصل می کند هنگامی که از واحد اقتصادی استعلام می گیرید باید بنویسد امضای بسته صحیح است یعنی شرکت شما به کارپوشه متصل است.
قدم سوم اشنایی با داشبورد نرم افزار سایا سیستم
در سمت راست خود گزینه هایی مانند : داشبورد ، تعاریف ، آپلود اکسل، فروش تنظیمات مشاهده می کنید که هر کدام از قسمت ها کاربرد های متفاوتی دارند.
هر کدام به چند بخش تقسیم می شوند مثلاً از قسمت فروش می توانید فاکتور فروش بزنید افزودن رو بزنید و فاکتور خود را ثبت کنید.
قدم چهارم باید برای کالای خود شناسه کالا و خدمت تهیه کنید، وارد سایت شوید یا توی نرم افزار سایا سیستم قسمت دریافت شناسه ۱۳ رقمی وارد شوید شناسه مورد نظر را جستجو کنید بعد اینکه یافتید، وارد نرم افزار شوید به قسمت تعاریف بروید، و تعریف کالا را بزنید مشخصات را وارد کنید توی قسمت شناسه یکتای ۱۳ رقمی، شناسه کالا را وارد کنید در قسمت کد کالا اگر درون سازمانی دارید بزنید ولی اگر ندارید از یک سعودی بزنید به بالا.
قدم پنجم تعریف مشتری: اگر فاکتورتون نوع یک است و مشتری شما دارای پرونده مالیاتی است باید از قسمت تعاریف افزودن مشتری را بزنید و مشخصات مشتری را تکمیل کنید. در نهایت ثبت و بزنید.
قدم ششم صدور صورتحساب الکترونیک از منوی سمت راست، روی قسمت فروش بزنید و افزودن فاکتور فروش را بزنید نوع فاکتورتون را انتخاب کنید مثلاً اصلی، الگوی خود را بزنید مثلاً فروش مشتری را باید انتخاب کنید، بد تاریخ را وارد کنید باید توی بازه ۱۲ روز باشد چون فقط ۱۲ روز فرصت دارید تا فاکتور خود را به سامانه ارسال کنید ، پایین جدول فروش برای شما باز شده است. شناسه کالا مقدار و قیمت را وارد کنید تا به صورت اتومات سیستم برای شما محاسبه کند در آخر اگر خریدار کد شعبه دارد کد شعبه رو وارد کنید به ثبت تو بزنید از قسمت پرینت فاکتور فاکتور را مشاهده کنید اگر اوکی بود به سامانه ارسال کنید و روی استعلام بزنید ، هر جایی به مشکل خوردید فقط کافیست به پشتیبانی اطلاع بدید در اولین فرصت مشکل شما را حل کرده و شما را به بهترین نحو راهنمایی می کنند.
نکته
در صورتی که دوست داشتید لوگو و مهر و امضا داخل فاکتور ثبت شود وارد قسمت تنظیمات شوید گزینه واحد اقتصادی را بزنید و وارد بخش ویرایش شوید ،پایین صفحه قسمت لوگو فایل را آپلود کنید و در آخر ثبت و بزنید.
بیشتر بخوانید : نرم افزار سامانه مودیان طلا فروشی
اگر تعداد مشتری زیاد است می توانید از قسمت، آپلود اکسل ،فایل اکسل مشتری را آپلود کنید .
برای ثبت فاکتور ابطالی ، اصلاحی ،برگشت از فروش اول وارد قسمت فروش شوید ، افزودن فاکتور فروش را بزنید و را انتخاب کنید(ابطال،اصلاحی ،برگشت از فروش ) توی فاکتور مورد نظر فاکتوری که می خواهید ابطالی یا اصلاحی یا برگشت از فروش بزنید را انتخاب کنید . بقیه ی اطلاعات فاکتور، به صورت اتومات ثبت می شود در آخر از قسمت پرینت فاکتور فاکتور را مشاهده کنید اگر تمامی اطلاعات اوکی بود به سامانه ارسال کنید .
سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم صفر تا صد فاکتور زدن و ارسال به سامانه و نحوه کار کردن با نرم افزار را توضیح بدیم ، لازم به ذکر است که بعد خرید ویدیو آموزشی جهت کار کردن با نرم افزار برای شما ارسال خواهد شد،پس لطفاً با ما انتخاب کنید تا خیلی راحت و سریع فاکتورهای خود را به سامانه ارسال کنید و از انتخاب خود پشیمان نشوید سایا سیستم میشه همراه شماست و بهترین ها را برای شما پیشنهاد می دهد.

